Denkbeelden over het begin
< Terug naar overzicht van thema's
Over het thema
Dit thema gaat over Denkbeelden over het begin: De relatie tussen waarnemingen en het coördineren van bewegingen
In de boekenreeks 'Wetenschappelijke doorbraken de klas in!' laten we zien hoe je wetenschap in het basisonderwijs brengt via onderzoekend leren. Het thema Denkbeelden over het begin wordt in hoofdstuk 4 behandeld in het eerste boek uit de reeks. Klik hier voor meer informatie over de boekenreeks en de mogelijkheid om het boek te bestellen.
In het boek worden twee projecten met als onderwerp 'Denkbeelden over het begin' beschreven. Een daarvan is uitgevoerd in een reguliere klas, de ander in een Plusklas. Waar filmpjes betrekking hebben op het project in de Plusklas is dat aangegeven
Verder lezen, kijken, luisteren
Filmpjes
POSTER DENKBEELDEN OVER HET BEGIN
Middels een poster en ondersteunende teksten wordt op pagina 94 van het boek een overzicht gegeven van de opbouw van het project 'Denkbeelden over het begin'.
Activiteiten
Bekijk het project in de pdf van het boek
Onderzoekend leren met dit thema
Stap 1 Introductie
Filmpjes
Introductie ‘Denkbeelden’
(PLUSKLAS) Project ‘Denkbeelden’
(PLUSKLAS) Introductie ‘Denkbeelden‘
LINKS
Stap 2 Verkennen
Filmpjes
Hoe worden denkbeelden in scheppingsverhalen onderzocht?
(PLUSKLAS) Denkbeelden verkennen
Links
- Kijk voor een mooie verzameling van scheppingsverhalen van over de hele wereld op de site van THE BIG MYTH
Stap 3 Onderzoek opzetten
Filmpjes
Zelf denkbeelden in scheppingsverhalen onderzoeken
(PLUSKLAS) Denkbeelden in scheppingsverhalen onderzoeken met een wetenschapper
Stap 4 Onderzoek uitvoeren
Filmpjes
(PLUSKLAS) Zelf denkbeelden in scheppingsverhalen onderzoeken
(PLUSKLAS) Scheppingsverhaal ‘Raaf en de Peuleman’ verbeelden
(PLUSKLAS) Scheppingsverhaal analyseren op woordbetekenis
< Terug naar overzicht van thema's