Wetenschap de klas in!

Denkbeelden over het begin

< Terug naar overzicht van thema's

Over het thema

Dit thema gaat over Denkbeelden over het begin: De relatie tussen waarnemingen en het coördineren van bewegingen

In de boekenreeks 'Wetenschappelijke doorbraken de klas in!' laten we zien hoe je wetenschap in het basisonderwijs brengt via onderzoekend leren. Het thema Denkbeelden over het begin wordt in hoofdstuk 4 behandeld in het eerste boek uit de reeks. Klik hier voor meer informatie over de boekenreeks en de mogelijkheid om het boek te bestellen.

In het boek worden twee projecten met als onderwerp 'Denkbeelden over het begin' beschreven. Een daarvan is uitgevoerd in een reguliere klas, de ander in een Plusklas. Waar filmpjes betrekking hebben op het project in de Plusklas is dat aangegeven

Verder lezen, luisteren, kijken

Activiteiten

Bekijk het project in de pdf van het boek

Onderzoekend leren met dit thema

Stap 1 Introductie

Stap 2 Verkennen

Stap 3 Onderzoek opzetten

Stap 4 Onderzoek uitvoeren

Stap 5 Concluderen

Stap 6 Presenteren

Stap 7 Verdiepen



< Terug naar overzicht van thema's